Artikler

Hvorfor Fremsnakke?

Written by Lise Grevle Teien | 03.okt.2024 10:09:06

Vi blir stadig minnet om de mørke skyene som henger over oss. Det forutsigbare for tiden som kommer er at den er uforutsigbar. Noen virksomheter klarer å ta verden innover seg, og jobbe på en måte som skaper muligheter, verdi og langsiktighet i en vanskelig tid.  

Vi er nysgjerrig på hva kjennetegner de som får dette til? Hva kan vi lære av disse menneskene? Hvordan jobber de sammen? Vi tror at flere med oss er nysgjerrige på gode historier om de som knekker noen viktige koder, og som jobber på en klok og inspirerende. Disse ønsker vi å lære av og fremsnakke. Du og jeg kan la oss inspirere til å tenke kreativt over egen praksis. 

Gjensidig nytte

Hva for teamene og selskapene igjen for et intervju og en fremsnakk med oss?  
Når det går bra kan vi lett ta for gitt hva vi gjør som leder til suksess. Vi blir ubevisst kompetente. De som vi intervjuer får muligheten til å øke egen bevisst knyttet til denne unike kompetansen. Et lite relfksjonsstopp som kan bidra til ny læring og energi til å gjøre mer av det som allerede funker bra. 

What’s in it for us?  

Vi har alltid vært nysgjerrige på de som får  til noe utenom det vanlige. Under en paraply av “Salutogenese” og positiv psykologi ønsker vi å inspirere til å forsterke det som virker. For oss gir dette gi inspirasjon og læring. Det gir oss mening å bidra til innsikt i egne styrker, arbeidsmåter for de vi møter på vår vei. 

Vi håper at disse historiene kan inspirere til blant annet: 

  • Lære av andre.  
  • Stoppe opp og reflektere over egen fremgang, og se tilbake på kritiske suksesskriterier som har ledet til måloppnåelse.  
  • Utvide perspektiv. Vi er et lite land, som står ovenfor store utfordringer i en stor verden. Ved å bygge ned egosentrisme, og bidra med en dråpe i havet i et støttende næringsliv som heier frem bærekraftige løsninger. 
  • Skape en motsats til nettroll, ekkokammer, debattformer, og polariserende retorikk. Vi har bare en verden –  i dette perspektivet er det er ikke jeg, meg og mitt. Det er oss. 

Har dere fått til noe bra i din virksomhet, som du tenker andre kan lære av? Vi er nysgjerrige og lytter gjerne! Ta kontakt med oss for en innledende kaffeprat om din historie.